LIVE every moment... LAUGH every day... LOVE beyond words.. SYAMIMI FIGHTINGGGG :)

Saturday, May 25, 2013

motivation

Assalamualaikum w.b.t :)

haaa while waiting for adzan isyaq..mohlerrr membebel di sini yep :D

Lately aku suke upload gambaq waktu-waktu skolah dulu...pehal ntah kan
baru nak sedaq umuq dah 23 paaaa...
tak tak tak no no no and yes.. the answer is no!!!

aku nak exam dah niiiii.. tapi still kureng motivation nak study..
then you know what...
biler aku tgok gambaq kawan2 kelas aku ni mesti tahap motivation aku over-secreted...

yezz yez yezzz.. aku pernah gune taktik yg same mase matrik dulu.. macam ni laa
pikiaq pasai kawan-kawan aku
pastu mulalah mnyesal btubi-tubi marah diri sendiri

*and oppss..post nie bukan sebab depression but its kind of motivation* utk aku laaa

maksudye..biler aku ingt zaman sekolah dulu
mesti aku teringat zaman malas aku segala bagai
malas nak bangun awal2 pagi..malas nak dgr org kejut pi mandi..malas nak bsiap2 awl gila..malas nak pi makan kt dm *ni tipu sangat tak suka makan*
aku la org paling awl turun makan hahahhahaa

disebabkan kemalasan aku tu aku slalu dpt ranking bawah2 dalam kelas aku
seyes tak tipu
*tapi seriously mmg susah nak jejak ranking ats2 sbb budak klas aku sume power2..
dyorg blajar sikit..tapi main banyak..tapi aku tau dyorg kat hostel pulun gila study..poyo gila dyorg kate dyorg malas..ahhh biaq pi laa*

then after abeh skolah..ramai la budak2 klas aku pi fly dan fly kemana-mana mereka suka...
baik ke jepon, korea, uk, us, german...

then aku je stuck kat sini..sedihhh sob sob sob

but then aku realize everything happened for a reason aite...

satu reason yang nyataaa.. kat sini aku byk gila makan sebab senang nak cari mknn halal dan banyak pilhan..cakap je nak mkn pa..sume ada..alhamdulillah
but then kawan2 aku yg dok oversea sume slalu ckp nak mkn mknn malaysia..sane mungkin kene masak sendiri klo nak yg halal..
haa nampak tak nampak tak.. mereka semakin under weight aku yg overweight..
sedih lagiii.. haha

dannn setiap kali aku tengok gambaq mereka jalan-jalan...
wehhhh seronok gilaaaa
kalau aku belajar rerajin dulu mesti dapat pegi tempat2 mcm tuuu T.T
and the good news is motivation aku utk belajar rerajin membuak2...
aku tak maw jadi mcm dulu lagi
tak maw malaise lagiiii..tak maw!!!

mereka deserve dpat mcm tu sbb mereka rajin..
then maksudye aku kene rajin laaa baru aku dapat mcm mereka..

yeah yeah yeahhh aku kene rajin study :

one more week for my final exam...yes final semester..pastu pikiaq masa depan :D

chaiyok chaiyok fighting fighting syamimi :)

*bismillahhitawakkaltualAllah*


Till we meet again :)

No comments:

Post a Comment