LIVE every moment... LAUGH every day... LOVE beyond words.. SYAMIMI FIGHTINGGGG :)

Wednesday, July 13, 2011

l "entri ta ada title" *TUJUH l

assalamualaikum w.b.t :)

yeayyyyy besok ari khamissss!!!!
*nape aku bersuke-ria plak besok ari khamis???*
motif utame???
besok secare legal yer aku boleh potong kuku!!!...
yeahhh!!!
*elehhh..tu pon nak bgtau!!!*
-suke suki ati aku lahhhh!!!-

http://www.emocutez.com

mak aku de pesan...
"kite tak boleh potong kuku ari-ari sebarang"
"potong kuku pon ade adabnyerrr TAHU!!!"
huhhhh???

http://www.emocutez.com

curious tak nak tau KENAPA???
mehhhh aku tlg google kan nak cari jawapan :)
hehehee...

....................

ADAB MEMOTONG KUKU

1. Membaca doa ketika memotong kuku

Saidina Ja'far Radhiallahu anhu berkata;
'Barangsiapa mengerat atau memotong kuku & misai pada setiap hari jumaat, dan membaca doa ketika mengeratnya,'
"Tiada gugur yg dikerat itu melainkan dengannya pahala memerdekakan seorang sahaya dan tiada sakit melainkan sakit mati"

2. Cara memotong kuku

Cara memotong kuku tangan & kaki
lakukan secara tertib!!!



3. Hari-hari yg disunatkan memotong kuku

*yg aku highlight merah tu toksah ikut naaa*
*yg aku highlight hijau tu patot ikot!!!*

Hari SABTU : Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit

Hari AHAD : Nescaya keluar daripadanya kekayaaan dan masuk kepadanya kemiskinan

Hari ISNIN : Nescaya KELUAR daripadanya gila dan MASUK kepadanya sihat

Hari SELASA : Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk kepadanya penyakit

Hari RABU : Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan

Hari KHAMIS : Nescaya KELUAR daripadanya gila dan MASUK kepadanya sembuh drp penyakit

Hari JUMAAT : Nescaya KELUAR daripadanya dosa-dosanya seperti pd hari dilahirkan ibunya dan MASUK kepadanya rahmat daripada Allah Taala

"SEMOGA DPT MEMBERI MANFAAT"
di'post' balik utk peringatan dari,
dan 

http://www.emocutez.com
....................

akhir kate...
bende yg wajib kite MESTI buat!!!
bende yg sunat kite MESTI amalkan!!!
insyaAllah...kite sendiri akn rse perubahannye :)

XOXO,
:)
Till we meet again :)

No comments:

Post a Comment